Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos kobcover
Når du køber en eller flere varer hos kobcover, så acceptere du vores handelsbetingelser.

Generelle oplysninger
Virksomhedsnavn: kobcover & homekob
Adresse: Måløv Hovedgade 58, 1. tv.
2760 Måløv
CVR nr.: 39762390
E-mail: kontakt@kobcover.dk


Priser

Hos kobcover er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

kobcover modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering

Vi sender til hele Danmark med fragtpriser fra 39 kr.
Dine varer sendes med DAO eller GLS og leveres til den adresse, der angives ved bestilling, eller til den nærmeste pakkeshop afhængig af dit valg ved checkout.
Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, flyttes pakken til det nærmeste udleveringssted.  
Bemærk, at vi ikke leverer til udlandet, Færøerne eller Grønland.  
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Disse betingelser vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer. OBS.:
Vi sender pakker mandag, onsdag og fredag. Pakker bestilt fredag efter kl. 16:00 sendes først den følgende mandag.
Vi holder lukket på helligdage og i weekenden.
Forventet leveringstid er 2-5 hverdage efter bestilling.
Hvis pakken ikke afhentes inden for tidsfristen, vil der påløbe et ekstra fragtgebyr ved gensendelse. Derudover fratrækkes 48 kr. for at dække omkostninger ved refundering.  

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten eller tilfredsgaranti sendes til: 

kobcover
Måløv Hovedgade 58, 1. tv.

2760 Måløv Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav. Vi anbefaler, at du sender din pakke med Track & Trace, så vi kan spore pakken i nødstilfælde. OBS:

  • Pakken skal sendes til vores adresse med hjemmelevering. Vi afhenter ikke fra pakkeshops.
  • Udgiften for returnering/returlabel afholdes af dig

Sådan gør du:
1. Pak produktet/produkterne forsvarligt i en ydre emballage, så den originale pakke er beskyttet.
2. Køb din returlabel (husk dette skal være med levering til hjemmeadresse - vi afhenter ikke pakker fra pakkeshop!)
3. Sæt din returlabel på den ydre emballage således denne er synlig. 
4. Aflever pakken hos det relevante sted hvor du har købt returlabel hos. Husk at spørge efter en kvittering som bevis på at du har returneret.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag; - Hvor du modtager ordren. - Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange. - Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele. - Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode. Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@kobcover.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen. Varer undtaget fortrydelsesretten Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten: - Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. - Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen. - Varer, hvor plomberingen er brudt.  Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt og forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Emballage må ikke brydes. Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling og Refusion

Ved refundering i forbindelse med fortrydelsesret, reklamation, tilfredshedsgaranti og returnering, vil det relevante beløb blive tilbagebetalt til det samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion/ordre. Refunderingen vil ske senest 14 dage efter aftale om refundering og/eller modtagelse af returneringen. Bemærk, at i tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, vil dette beløb blive fratrukket købsbeløbet. Det samme gælder, hvis du fik gratis levering, og returneringen medfører, at beløbet falder under grænsen for gratis levering. Desuden refunderes leveringsomkostninger ikke.

Tilfredsgaranti

Vi tilbyder en unik 30-dages tilfredshedsgaranti. Dette betyder, at du inden for 30 dage efter modtagelsen af produktet kan returnere det og enten få et tilsvarende produkt eller pengene tilbage. Hvis du ønsker at benytte dig af vores tilbud, bedes du sende en e-mail til os på: kontakt@kobcover. For at benytte dig af 30-dages tilfredshedsgarantien skal varen/varerne sendes retur. Klik på "Levering, retur, fortrydelsesret og reklamation" for at læse, hvordan du sender dine produkter retur til os.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for kobcover. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail: kontakt@kobcover.dk